Zgodba turizma na kmetijah Južne Tirolske

Zgodba turizma na kmetijah Južne Tirolske

Turizem, Trženje in promocija, Gospodarjenje  | 
Vodja oddelka za kmetijsko svetovanje na KGZS-Zavodu Celje Vesna Čuček, ki je dogodek vodila in prevajala; direktor  Oddelka za marketing Združenja kmetov Južne Tirolske dr. Hans J. Kienzl in strokovna sodelavka za področje turizma na kmetiji Renata Kosi.

Vodja oddelka za kmetijsko svetovanje na KGZS-Zavodu Celje Vesna Čuček, ki je dogodek vodila in prevajala; direktor Oddelka za marketing Združenja kmetov Južne Tirolske dr. Hans J. Kienzl in strokovna sodelavka za področje turizma na kmetiji Renata Kosi.

Združenje turističnih kmetij Slovenije, ki ga vodi Matija Vimpolšek je, da bi predstavilo primer dobre prakse organiziranosti in delovanja turističnih kmetij na Južnem Tirolskem, gostilo direktorja oddelka za marketing Südtiroler Bauernbund (Združenje kmetov Južne Tirolske).  Razvoj blagovne znamke Roter Hahn (Rdeči petelin), ki predstavlja temelj uspešne zgodbe kmetij na Južnem Tirolskem, je predstavil dr. Hans J. Kienzl.

Ključne besede: Turizem na kmetiji, blagovna znamka

»Sistem dopolnilnih dejavnosti na kmetijah je nujen za ustvarjanje boljših pogojev življenja na podeželju. Slovenski je potreben prenove in vesel sem, da lahko iz prve roke izvemo kako uspešne zgodbe ustvarjajo naši sosedje,« je prisotne pozdravil direktor Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije Branko Ravnik.

 

Pomen blagovne znamke Roter Hahn

Dr. Kienzl meni, da si mora vsaka država sama zgraditi svoj koncept, je pa zgodba turizma na kmetijah na območju Južne Tirolske, ki jih povezuje blagovna znamka Roter Hahn, življenje na podeželju dvignila na drugačno raven. S turizmom se kmetje Južne Tirolske ukvarjajo že 160 let. Vrsto let so bili njihovi gostje ljudje z bližnjih mest, ki so vroča poletja preživljali na podeželju. Danes je to območje poznano po celem svetu. Gostje jih obiskujejo skozi vse leto, kar 38 % odstotkov gostov jih obišče v zimskem času med novembrom in aprilom.

Zgodba o uspehu se je začela z registracijo blagovne znamke Roter Hahn. Morda se zdi enostavno, a ni bilo enostavno povezati številne interese kmetij, poudarja dr. Kienzl. Poenotili so se ob znamki  Roter Hahn (Rdeči petelin), pri čemer je petelin prispodoba življenja na kmetiji, rdeča barva pa izraža moč. Leta 1998 so izdali prvi katalog kmetij ter doživeli uspeh z idejo propagandnega pisma Roter Hahn.

Njegova zgodba se je razširila in danes je logotip Roter Hahn zaščiten. Roter Hahn  je res prinesel novo energijo, ljudje so idejo sprejeli in začutili, da je nekomu mar za njih. Leta 2002 so ponudbo blagovne znamke nadgradili s specializirano ponudbo, za idejo pa prejeli marketinško nagrado. »Rdeči petelin« je postal krovna blagovna znamka, ki združuje počitnice na kmetiji, izletniške kmetije in vinotoči, kakovostne kmetijske proizvode in izdelke domače obrti s kmetije.

Na tej točki se je začel boj za kakovost produkta, ki so jo opredelili s šestimi elementi: zakonodaja, pogodba za delovanje blagovne znamke, kategorizacija, minimalna cena, povratna ocena gostov, postopanje z reklamacijami. Gre za šest točk, ki so po mnenju dr. Kienzla odločilne za dobro zgodbo.

Zakonodaja

V Italiji velja Zakon o turizmu na kmetiji, ki opredeljuje, da je turizem kmetijska dejavnost. Pomeni, da se morajo na kmetiji več časa ukvarjati s kmetijstvom kot s turizmom, kar se določa s številom delovnih dni. V primeru, da imaš apartma, se s kmetijstvom moraš ukvarjati 80 dni, v primeru da imaš polpenzion pa 200 dni letno. Deželni zakon določa, da ima turizem na kmetiji lahko največ  5 apartmajev ali 8 sob. »To je kar velika omejitev, ki je druge države nimajo,« pravi dr. Kienzl in dodaja, da sam v teh omejitvah vidi prednost: »To je obseg, ki ga zmore opravljati kmečka družina.«

Podpis pogodbe in kategorizacija

Pravila za uporabo blagovne znamke Roter Hahn so stroga. Kmetije podpišejo pogodbo in se z njo zavežejo, da kmetujejo člani družine, ki sami skrbijo za goste.

Kategorizacijo kmetij, ki se ocenjuje z marjeticami, so do leta 2003 kmetije ocenile same. Zaradi številnih reklamacij so kategorizacijo na novo opredelili in jo razdelili na tri področja: videz, opremljenost in storitve. »Kategorizacija zajema 96 kriterijev, ki se ocenijo od 1 do 5 točk in odločajo o tem koliko rožic, od ena do pet, ima kmetija. Vse to mora biti na vpogled gostu v nemškem in italijanskem jeziku, kar je določeno z deželnim zakonom. Z uvedbo tega so se srečali z odporom kmetov.

S podporo vodstva in politike so pritisk zdržali in po štirih mesecih doživeli navdušenje gostov in kmetov. Kategorizacijo so leta 2013 dodatno zaostrili glede zahtev pri opremi kot so na primer lesena tla, število živil, pridelanih na kmetiji, ki so vključene v ponudbo. Kategorizacijo ocenjujeta dve osebi, po šestih mesecih se je možno prekategorizirati,« razloži dr. Kienzl.

Minimalna cena storitev

Zaradi nelojalni konkurence so leta 2010 določili minimalno ceno storitev, pod katero se storitev ne sme tržiti. Večina kmetij je morala ceno dvigniti, kdor se cen ne drži, pa mora zapustiti blagovno znamko.

Povratna ocena gostov

Z uvedbo povratne ocene gostov so poskusili ujeti trend ocenjevanja nastanitev na spletni strani. Ta prinaša predvsem prednosti. Kakovost nastanitev se dviguje, slabo ocenjene kmetije pa morajo blagovno znamko zapustiti, se izboljšati in po enem letu lahko pridejo nazaj.

V središču je kmetija

Kmetije imajo stroge predpise glede kulinarične ponudbe, ki mora zajemati le tradicionalno kuhinjo in pijače s kmetij. Prepovedani so industrijski destilati in pijače. Glede na filozofijo blagovne znamke je pomembno, da je v središču kmetija. Tako je pogoj, da 75 % surovin izhaja iz kmetije, 25 % pa jih lahko odkupijo od drugih kmetij. Prav tako so opredeljene smernice glede opreme stanovanj, ki morajo izžarevati domačnost in toplino, kar dosežejo z lesom in toplimi barvnimi toni. Večina gostov, ki pride iz mest išče domačnost, toplino in naravo. Tako jo pomembno tudi negovanje zunanjih površin.

Produkt blagovna znamke Roter Hahn je kmetija. Kar navdušuje, je kmetija, lepo sobo lahko dobiš v hotelu. Gostje tovrstne ponudbe iščejo mir, oseben kontakt, zasebnost in svobodo. Gostoljubnost, živa kmetija, to je obljuba blagovne znamke Roter Hahn. Zanimivo je, da kar 99 % gostov s seboj domov odnese kakšen izdelek, ki ga kupi na kmetiji. Tako nekatere kmetije na leto naredijo tudi za 15.000 EUR prometa z izdelki domače obrti.

 »Na začetku je treba postaviti logotip, blagovno znamko pa je treba razviti. Kot zaposlen na vodilnem mestu sem tisti, ki predstavljam »Rdečega petelina«, dan in noč sem vpet v to delo. Delamo s kmetijami, imamo spletno stran v šestih jezikih in tiskan katalog, sodelujemo z osmimi tiskovnimi agencijami, letno pripravimo 80 sporočil za medije in organiziramo 50 tur za novinarje. V letu 2018 je bilo objavljenih 1280 medijskih objav o naši blagovni znamki,« je svojo razlago zaključil dr. Kienzl in še: »Kako dobra je blagovna znamka se odraža v obisku, vsako leto beležimo 7 % letno rast. Vsaka nova kmetija prinese novo svežino, nove ideje. V Sloveniji vidim potencial za rast kmetij v smislu razvoja dopolnilnih dejavnosti, je pa potrebno veliko znanja, dela, vztrajnosti in ogromno energije, da se zgodba poveže in zaživi.«

Povezavo na spletno stran blagovne znamke Rother Hahn najdete tukaj.

Več fotografij z dogodka najdete na strani Združenja turističnih kmetij Slovenije tukaj.

Nazaj

Prihajajoči dogodki

Trenutno ni aktualnih vsebin!

Piškotki

Spletno mesto za namen izboljšave delovanja uporablja piškotke.
Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov.

Odpri/zapri