Anketa o premiku k podnebno pametnemu kmetijstvu

Anketa o premiku k podnebno pametnemu kmetijstvu

Ekološko kmetijstvo, Kmetijstvo in okolje, Živinoreja, Rastlinska pridelava, Dopolnilne dejavnosti, Gospodarjenje  | 
Anketa o premiku k podnebno pametnemu kmetijstvu

Na Zvezi potrošnikov Slovenije sodelujejo pri projektu Beatles. Cilj projekta je zagotoviti nabor strategij za premik k podnebno pametnemu kmetijstvu, ki temelji na ocenah okoljske, družbene in ekonomske trajnosti. K izpolnjevanju ankete so povabljeni tudi kmetje.

Ključne besede: anketa, podnebje, pametno kmetijstvo

Projekt vzpostavlja tudi 5 vzorčnih primerov, ki odražajo regije in kmetijske sisteme v EU. To so glavni proizvodni sistemi v EU, ki predstavljajo večino kmetijskega izvoza EU in zasedajo 45 % kmetijskih zemljišč – in sicer bodo ti vzročni primeri potekali v Nemčiji, Španiji, Latviji, na Danskem in Nizozemskem.

Več o primerih najdete na https://beatles-project.eu/use-cases/. Na povezavi objave o projektu BEATLES pa bodo v slovenskem jeziku v prihodnje objavljali rezultate projekta. Tudi sicer pa bodo v okviru projekta potekali zanimivi in ambiciozni izzivi: 10 laboratorijskih in terenskih poskusov, 25 rešitev, ocenjenih glede na njihov trajnosti odtis, 10 prepoznanih in potrjenih poslovnih modelov, 10 ključnih akcijskih priporočil za politične odločevalce itd. Z rezultati ugotovitev vzorčenih primerov vas lahko tudi neposredno obveščamo.

Partnerji v okviru konzorcija projekta si bodo prizadevali k čim hitrejšemu vedenjskemu premiku k podnebno pametnemu kmetijstvu in k tehnologijam pametnega kmetovanja, ki bo v celoti usklajen z ambicijami strategije Od vil do vilice, strategije za biotsko raznovrstnost ter novo skupno kmetijsko politiko na regionalni ravni in ravni EU. Vloga ZPS je prvenstveno pri komunikaciji s potrošniki. Za njih so tudi s partnerji pripravili anketo za potrošnike. Z anketo bodo preverili kakšen je odnos nas potrošnikov do teh novih praks? Bi plačali več, manj za krompir pridelan na nov način? Ali zaupamo navedbam na izdelkih, ki nam sporočajo, da je nek izdelek prijazen do okolja, do živali, da sledi načelom pravične trgovine? Naredimo potrošniki dovolj?

Partnerji pa prvenstveno delajo na komunikaciji s kmetijami, saj sodobna tehnologija in novi pristopi skozi velika vrata vstopajo tudi na področje kmetijstva. Pametno kmetovanje oziroma premik k podnebno pametnemu kmetijstvu in praksam pametnega kmetovanja ima velik potencial za zagotavljanje bolj trajnostnega in produktivnega kmetovanja, ki bo proizvedlo dovolj hrane in hkrati zmanjšalo vpliv na okolje.

Tudi na ZPS so se odločili za prevod ankete, ki nagovarja kmete. Anketo rešujejo kmetje v več evropskih državah, podatki so povsem anonimni. Nekaj osnovnih informacij je na spletni strani projekta https://beatles-project.eu/.

Anketa je tudi v slovenskem jeziku. Anketa se nahaja na povezavi

 

Nazaj

Prihajajoči dogodki

Trženje in promocija

Podeželje v mestu Ljubljana 11. maj

11. 05. 2024 ob 08:00

Pogačarjev trg, Ljubljana

V Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije dogodke Podeželje v mestu že od leta 2005 pripravljamo z željo, da se gospodarji kmetij predstavijo prebivalcem in obiskovalcem Ljubljane. Sporočilnost ponudbe s kmetij, njen odnos do okolja in tradicije ter njena kulturna in družinska identiteta je to, kar zanima in ceni sodoben potrošnik. Vabimo k sodelovanju!